مشاهده خبر

تاریخ ایجاد:1403/07/22 11:01:00 ق.ظ
تعداد بازدید:16
تعداد نظرات ارسالی:0
نویسنده:info@amsisfahan.ir

رویداد معرفی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر


به همت انجمن مدیران صنایع اصفهان رویداد معرفی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در تاریخ سه شنبه 17 مهرماه از ساعت 17 الی 19 در سالن نصف جهان اتاق بازرگانی برگزار گردید.
"شرکت های بزرگ به وسیله سرمایه گذاری خطرپذیر گسترش یافتند."
سیدعلی سجادی فر عضو هیئت رئییسه انجمن مدیران صنایع شعبه اصفهان در جلسه معرفی صندوق سرمایه گذاری شرکت های خطرپذیر (CVC) که با همکاری اتاق بازرگانی و انجمن مدیران صنایع اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان اصفهان برگزار شد با بیان این که این جلسه برای ایجاد آشنایی نسبی به موضوع قانون "جهش تولید دانش بنیان" برگزار شده است، گفت: شرکت های تولیدی می توانند از ظرفیت های این قانون همچون معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاری بر روی شرکت های دانش بنیان و همچنین تحقیق و توسعه استفاده کنند.
آقای محمد علی زاهدی، مشاور حوزه سرمایه گذاری جسورانه و عضو هیئت موسس باشگاه سرمایه گذاران نیک اندیش اصفهان نیز گفت: سرمایه گذاری حجسورانه یا خطرپذیر (VC) یکی از روش های تأمین مالی در اقتصاد نوآوری و فناوری است. وی افزود: سرمایه گذاری خطرپذیر با دریافت بخشی از سهام شرکت هایی که ظرفلیت رشد بالایی دارند منابع مالی و غیرمالی شبکه، ارتباطات حاکمیت شرکتی توسعه بازار و... مورد نیاز آنها را تأمین و با مشارکت هوشمندانه خود به رشد کسب و کار آنها کمک می کنند. در عین حال در سود و زیان شرکت نوپا سهیم می شوند.
وی گفت: تمام شرکت های برگ و مطرح دنیا بدون استثنا به وسیله سرمایه گذاری خطرپذیر بزرگ شده اند.
آقای زاهدی در بخش دیگری از سخنان به قانون "جهش تولید دانش بنیان" پرداخت و گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان یک قانون جامع و مترقی است و به شرکت های نوآفرین و استارتاپ ها کمک می کند.
آقای مهندس فرهاد رهنما رییس هیئت مدیره پلار و گروه رهنما نیز گفت: عنوان "دانش بنیان" در دنیا تعریف خاصی دارد به نحوی که شرکت های دانش نبیان می توانند کشور را دگرگون و شکوفا کنند.
وی از مدیران صنایع اصفهان تقاضا کرد بخشی از سرمایه خود را به حمایت و سرمایه گذاری از جوانان با استعداد اختصاص دهند تا آنان به موفقیت برسند.
ایشان گفتند اتاق بازرگانی، انجمن مدیران صنایع اصفهان، خانه صنعت و معادن وظیفه دارد ضمن شناسایی جوانان باهوش ، علاقه مند, مستعد و توانمند بر روی آنها سرمایه گذاری کنند تا دانش بنیان ها به معنای واقعی در کشورمان شکل بگیرند.

دی ان ان