مشاهده خبر

تاریخ ایجاد:1403/05/23 01:34:00 ب.ظ
تعداد بازدید:49
تعداد نظرات ارسالی:0
نویسنده:info@amsisfahan.ir

همایش نقش هوش مصنوعی و داده محوری در تحول صنعت


در سومین همایش ملی مسیر صنایع پیشرو که به همت انجمن مدیران صنایع استان اصفهان برگزار شد بر نقش هوش مصنوعی و داده محوری در ایجادتغییر و تحول در صنعت تأکید شد.
ابتدا خان مهندس میتراعابدی تاریخچه ای از انجمن را بیان نمودند و عنوان کردند این گردهمایی آغاز مسیر جدیدی در تاریخ مدیران صنایع استان اصفهان به منظور هدایت به سوی آینده ای نوآورانه و تقدیر از فعالان این عرصه است.
دکتر فرهاد نیلی اقتصاددان و بازنشسته هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، شرایط فعلی صنعت و اقتصاد ایران را حاصل چنددهه تصمیمات اشتباه و سیاستگزاری ‌های نادرست خواند و گفت قدم اول در این برهه، اجماع سازی است.
دکتر فرشاد فاطمی عضو هیئت علمی دانشکده صنعتی شریف با بیان آن که امروز تمرکز ما بر رفتارهای نوظهورمانند هوش مصنوعی است که در دنیا جدید است و چون ما از قطارهای توسعه صنعتی و فضای دیجیتال جا مانده ایم اگر بتوانیم در هوش مصنوعی وارد شویم، می توانیم اقتصاد و صنت کشور را متحول سازیم. در این برهه که ما به اندازه کافی تجربه شکست داشته ایم و کشورهای پیشرفته نیز تجربیات موفق داشته اند، فرصت خوبی است که از آنها استفاده کنیم و بهترین راه حل را بیابیم.
دکتر محمد فاضلی استاد برجسته جامعه شناسی صحبت از واژه اقتصاد سنگین ایران در صنعت به دلیل آب بر بودن صنایعی مانند فولاد، گفت: در اقتصاد ایران برای خلق هر دلار 56 برابر المان آب مصرف می کنیم و حال چگونه می توانیم این اقتصاد سنگین را به سمت یک اقتصاد سبک هدایت نماییم.
دکتر مجید نیلی احمدآبادی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به تشریح چهارعامل اصلی شامل آنالی توصیفی (میزان تولید، کاهش سود، استهلاک و دیگر رخدادهای تولید)، آنالیز تشخیصی (اریابی علت وقوع رخدادها) قدرت پیش گویانه و پیش بینی اتفاقات چهارم پرداخت و عنوان کرد: این پرسش مطرح است که هوش مصنوعی در این چهارعمل اصلی کجا و چگونه می تواند به ما کمک کند. در واقع درستی از بنگاه به ما کمک می کند که چهارعمل اصلی فوق را به درستی اجرا کنیم.
در ادامه آقای مهندس کشانی ریاست اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان و آقای دکتر نوریان دبیر هیئت علمی همایش سخنانی را عنوان نمودند و در پایان از مدیران پیشرو قدردانی به عمل آمد.
این همایش تخصصی با سخنران های برجسته ملی در تاریخ 18 مردادماه 1403 از ساعت 8 صبح الی 1 در سالن همایش های اتاق بازرگانی برگزار شد.

دی ان ان