X

مشاهده خبر

تاریخ ایجاد:1398/08/12 10:50:00 ق.ظ
تعداد بازدید:927
تعداد نظرات ارسالی:0
نویسنده:info@amsisfahan.ir

نشست هم اندیشی با انجمن نساجی

نشست راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال در صنعت نساجی و فرش، 11 آبان در پاویون نمایشگاه اتوکام، زندگی هوشمند با حضور فعالان حوزه فناوری اطلاعات، فعالان صنعت و اعضای انجمن نساجی و مسوولان کشوری و استانی برگزار شد. حاضران در این نشست، به تبادل اطلاعات، چالش ها و راهکارهای نزدیکی و همکاری صنعت فناوری اطلاعات با صنعت نساجی پرداختند. 

دکتر احمدیان، مدیرکل واحد نوآری وزارت ارتباطات، مهندس سیستانی فرماندار اصفهان، دکتر سراییان دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مهندس صادقی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، دکتر قیصری رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، مهندس رهنما رییس انجمن مدیارن صنایع استان و اعضای هیئت مدیره انجمن نساجی در اینت نشست حضور داشتند. در بخش ابتدایی جلسه، اعضای انجن نساجی به بیان چالش های خود در توسعه کسب و کار و ارتباط با اعضای فعال صنعت فناوری اطالعات پرداختند. علاوه بر چالش هایی همچون تحریم و فشاار واردات محصولات خارجی،پیداکردن راهکاری برای ارتباط باصنعت فناوری اطلاعات از طرف اعضای انجمن مطرح شد. در ایننشست استفاده از شرکت های خارجی از ظرفیت های فناوری نوین در کمک به صنایع ریشه دار اشاره شد که می تواند مانند راهنمایی برای بهبود فضای ارتباطی در کشور به کار گرفته شود.

اینترنت اشیاء ، هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال در کنار تجارت الکترونیک، بخش های اصلی بحث وگفت و گو میان حاضران در جلسه بود. لزوم فرهنگ سازی و تغییر نگرش مردم و تولید کننده ها نسبت به فناوری های نوین، به عنوان راهکاری کاربردی بیان شد. یکی از چالش های اساسی که به عنوان مانع بر سر راه همکاری بیشتر فعالان دو صنعت بیان شد، کمبود ظرفیت های مخابراتی، زیرساخت و هزینه های بالای خدمات بود.

حاضران در نشست هم اندیشی فعالان صنعت فناوری اطلاعات و نساحی، راهکارهایی برای رفع چالش های بالا و ارتباط بهتر دو صنعت مطرح کردند. که می توان به برگرازی نمایشگاه های مشترک، اطلاع رسانی دقیق تر دستاوردها و نیازهای هر دو حوزه به یکدیگر، چارچوب های مکتوب برای طراحی و برنامه ریزی پروژه های توسعه ای و هدفمند کردن کمک های دولتی با اجتناب از کمک های مالی مستقیم اشاره کرد. 


در نشست هم اندیشی با انجمن نساجی مطرح شد: لزوم استفاده از اتاق فکر مشترک


دی ان ان