مشاهده خبر

تاریخ ایجاد:1402/10/05 09:18:00 ق.ظ
تعداد بازدید:108
تعداد نظرات ارسالی:0
نویسنده:info@amsisfahan.ir

جلسه با آقای مهندس حقیقت سرشت معاونت اقتصادی استاندار


دیدار هیئت رییسه انجمن مدیران صنایع اصفهان با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان روز دوشنبه 4 دی ماه در محل استانداری ساعت 11 صبح برگزار گردید در این جلسه با جناب آقای محمود حقیقت سرشت مسایل و مشکلات صنعتگران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. از اهم مسایل مطرح شده:
- بحث انرژی معضل حدی برای صنایع کوجک و متوسط و قطعی متناوب برق در تابستان و بحث گاز درزمستان که موجب خسارات جدی به صنایع استان می شود مطرح گردید. تولیدکنندگان برای طرح‎های توسعه خود نیاز به افزایش مگاوات برق دارند که فرایند پیچیده با هزینه گزاف برای صنایع به همراه خواهد داشت. قبوض برق با رشد تصاعدی موجب تحمیل هزینه‎های اضافی به صنایع گردیده است.
- تعطیلی بانک ها که توسط ستاد بحران انجام می‎گردد موجب تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل؛ عدم پرداخت سررسید ال سی ها و... گردیده است.بانک ها در اصفهان تعطیل می شوند اما بانکهای سایر استانهای دیگر فعال هستند که موجب اختلال در شرایط مالی و پرداخت شرکت‎ها می‎گردند.
- سازمان امورمالیاتی در اقدامی نادر، ارزش افزوده قطعی از سال 98 الی 1400 را به مودیان اعلام کرده که تهاتر انجام شده درخصوص بستانکار ارزش افزوده مودیان را، نادیده گرفته و فقط موارد بدهکار ارزش افزوده را محاسبه و به شرکت‏ها ابلاغ کرده است. ضمناً مفاصا حساب مالیاتی را منوط به پرداخت بدهی ارزش افزوده محاسبه شده از سال 1398 الی 1400 کرده است.
- منابع بانکی به صورت عادلانه بین تولیدکنندگان توزیع نمی‎گردد و صنایع برای تامین مالی و نقدینگی خود، جواب مثبتی از سوی بانک‏ها نگرفته و نگران مسایل مالی خود برای انتهای سال 1402 هستند.
- بحث رفع تعهد ارزی صادرات کنندگان، عامل بزرگی برای عدم تمایل تولیدکنندگان برای حضور در بازارهای هدف صادراتی می باشد.
- تأمین پرسنل تولید و منابع انسانی از جمله معضلات جدی صنعتگران می باشد که نیازمند فرهنگ سازی در سطح جامعه می باشد.
معاونت امور اقتصادی استانداری در پاسخ به موارد مطرح شده توسط اعضای انجمن اعلام کردند که ابتدا انجمن باید راهکارهای خود را ارائه داده و این راهکارها در کمیسیون های تخصصی بررسی و در نهایت در شورای گفتگو اعلام شود. مقرر گردید یکی از اعضا به نمایندگی از انجمن مدیران صنایع اصفهان به استانداری معرفی گردد ومسایل مربوطه تا حصول نتیجه پیگیری شود.

دی ان ان