مشاهده خبر

تاریخ ایجاد:1398/08/14 12:08:00 ب.ظ
تعداد بازدید:882
تعداد نظرات ارسالی:0
نویسنده:info@amsisfahan.ir

دورهمی اعضای انجمن مدیران صنایع اصفهان دوشنبه 13 آبان ماه 98

دورهمی اعضای انحمن ساعت 5بعدازظهر روز دوشنبه 13 آبان ماه در محل دفتر انجمن برگزار گردید. در دورهمی اعضای انجمن با حضور جناب آقای دکتر شکرچی زاده استاد دانشگاه وحمعی از اعضای انجمن و همچنین فعالان اقتصادی  IT و گمرک روز دوشنبه 13 آبان ماه در محل دفتر انجمن برگزار گردید. در ابتدا جناب آقای دکترشکرچی زاده کلیاتی از صادرات و مشکلات مربوط به صادرات در ایران را به طور خلاصه بیان کردند. ایشان عنوان کردند باید برای تحقیقات بازار یا حضور خود افراد صادرکنده تشکیل شود که در مجموع بتوانند نیازهای بازارهای داخلی و خارجی را پیدا کرده و شروع به فعالیت بکنند. صادراتی که از نظر فرهنگی دینی به ما نزدیک ترباشد و سلیقه های مشتری باید در نظر گرفته شود. 

سپس آقای مهندس گل امد نایب رییس انجمن عنوان کردند صادراتی که الان داریم شامل همه صنایع نیست مثلا نساجی ممکن است چند تا کارخانه قابل توجه برای صادرات باشد پس باید خلاصه سازی کنیم و روی کارخانجات و صنایع موفق مانور دهیم. 

آقایان مهندس اترج، صمیمی و کرمانی فعال در حوزه IT بحث در این حوزه را مطرح کردند. آقای مهندس اترج گفتند درست است مشکلات بسیاری سر راه این حوزه قرار دارد ولی باید دید با کدام پروژه می توان راه را برای کارهای بزرگتر باز کرد. باید از کم شروع کرد تا بتوانیم در آینده نتیجه خوبی بگیریم. ایشان عنوان کردند در افغانستان نمایشگاهی با حضور فعالان این حوزه در شهریورماه برگزار کردیم که هر شرکت کننده توانست حداقل 2 تا 3 قرارداد منعقد کند. آقای مهندس صمیمی هم عنوان کردند هوش مصنوعی و IOT بلک چین آینده هستند و نمی توان این ها را نادیده گرفت. آقای مهندس کرمانی نیز به فعالان و استارت آپ های این حوزه پرداخته و گفتند باید صنایع قبول کنند که صنایع سنتی باید حوزه مربوط به IT  و هوش مصنوعی را وارد صنعت خود کننند با بتوانند به موفقیت در زمینه های مختلف دست پیدا کنند. 

آقایان مهندس جباری و توسلی هم به مشکلات صادراتی اشاره کردند که می توان صادرات انجام داد ولی چون بازارهای خارجی به روی ما بسته شده مشکلات زیادی را فراهم آورده است.

آقای مهندس رهنما ریاست انجمن نیز پیشنهاد اتاق فکر جهت پیدا کردن راهکارهای مناسب برای بحث صادرات را د رانجمن مطرح کردند. و پیشنهاد کردند هرسال به بهترین فردی که در زمینه های مربوط به هوش مصنوعی افعالیت قابل توجهی انجام داده جایزه درخور توجه داده شود. 

جلسه در ساعت 7 بعدازظهر پایان یافت.


در تاریخ 13 آبان ماه 98 دورهمی اعضای انجمن مدیران صنایع اصفهان با حضور اعضا و فعالان اقتصادی در محل انجمن برگزار گردید.


دی ان ان